FREQUENTLY ASKED QUESTIONS

Hier beantwoorden we veelvoorkomende vragen over onze producten, diensten en oplossingen. Wil je meer weten over onze printers, scanners, software of dienstverlening? Deze FAQ-pagina geeft jou direct het antwoord.

Staat jouw vraag er niet tussen, of kun je de storing zelf niet oplossen? Neem dan gerust contact met ons op!

AFDRUKKWALITEIT

Toepasbaar op: i-SENSYS kleur / imageRUNNER kleur / imageFORCE / imagePRESS

Dit probleem wordt vaak opgelost door op de printer een gradatie-aanpassing uit te voeren.

Volg deze stappen:
  1. Ga naar Instellingen/Registratie
  2. Selecteer Aanpassen/Onderhoud
  3. Kies Aanpassen beeldkwaliteit
  4. Voer de automatische Gradatie-aanpassingen uit
Toepasbaar op: imageRUNNER kleur / imageFORCE

Als er een witte streep op de afdruk verschijnt, kan dit wijzen op vervuiling of een verstopping in de printer.

Volg deze stappen:
  1. Open de grote klep aan de voorzijde van het apparaat
  2. Pak de blauwe reinigingsstaaf die zich in het apparaat bevindt
  3. Haal deze reinigingsstaaf meermaals door de vier openingen aan de voorzijde van het apparaat 
Toepasbaar op: i-SENSYS / imageRUNNER / imageFORCE / imagePRESS

In dit geval moet de glasplaat waarschijnlijk worden schoongemaakt.

Volg deze stappen:
  1. Gebruik het bijgeleverde schoonmaakmiddel en een doekje
  2. Maak zowel de grote glasplaat als het kleine glasstrookje schoon 
Toepasbaar op: i-SENSYS / imageRUNNER / imageFORCE / imagePRESS

In dit geval moet de scanplaat worden schoongemaakt.

Volg deze stappen:
  1. Gebruik een vochtige doek om de glazen scanplaat en de smalle glasstrook schoon te maken 

PAPIERSTORING

Toepasbaar op: i-SENSYS / imageRUNNER / imageFORCE / imagePRESS
Volg de instructie die door het apparaat wordt weergegeven en verwijder het vastgelopen papier.
  1. Controleer of er papier vastzit achterin de lade: haal deze lade uit het apparaat en verwijder het vastgelopen papier
  2. Als het papier vochtig lijkt, vervang het dan door droog papier uit een nieuwe, afgesloten verpakking 

Melding en identificatie

Toepasbaar op: i-SENSYS / imageRUNNER / imageFORCE / imagePRESS

Een storing kan op diverse manieren bij ons worden aangemeld.

Volg één van deze stappen:

  • Log 24/7 in op ons Customer Portal via cbcservice.nl
  • Scan de QR-code op de printer
Heb je nog geen inloggegevens? Klik dan op Aanvragen inloggegevens om een account aan te maken.
Toepasbaar op: i-SENSYS / imageRUNNER / imageFORCE / imagePRESS

Het serienummer kun je op diverse manieren vinden.

Volg één van deze stappen:

  • Scan de QR-code op de machine; je kunt hier ook direct een melding doorgeven
  • Druk op de knop 123 direct naast het display
  • Kijk op de servicesticker die zich onder de glasplaat van de machine bevindt

Handleidingen

Hier vind je gebruikershandleidingen voor Canon printers.

bestelling

Toepasbaar op: i-SENSYS / imageRUNNER / imageFORCE / imagePRESS

Je kunt de status van jouw suppliesbestelling op diverse manieren bekijken.

Volg één van deze stappen:

  • Log 24/7 in op ons Customer Portal via cbcservice.nl
  • Scan de QR-code op de printer
Heb je nog geen inloggegevens? Klik dan op Aanvragen inloggegevens om een account aan te maken.

Scannen & Verbinding

Toepasbaar op: i-SENSYS / imageRUNNER / imageFORCE / imagePRESS

Achterhaal de foutcode en geef deze aan ons door.

Volg deze stappen:
  1. Ga naar Statusmonitor
  2. Klik op Verzenden
  3. Selecteer Opdrachtlog
  4. Kies een recente job met het resultaat NG
  5. Klik op Details
  6. Noteer de foutcode en geef deze aan ons door
Toepasbaar op: i-SENSYS / imageRUNNER / imageFORCE / imagePRESS
Voer een communicatietest uit.
Volg deze stappen:
  1. Druk op de knop 123 direct naast het display, of druk op Check Counter
  2. Selecteer Bewakingsdienst
  3. Klik op Communicatietest
  4. Kies Start test
    • Als de test succesvol is: jouw apparaat communiceert weer met ons
    • Als de test niet succesvol is: download de handleiding in het Nederlands of Engels en deel deze met jouw IT-afdeling/partner om hen de verbinding te laten activeren.

uniFLOW

Toepasbaar op: i-SENSYS / imageRUNNER / imageFORCE / imagePRESS / uniFLOW Online
Volg deze stappen:
  1. Start jouw werkstation of laptop opnieuw op
  2. Stuur de printopdracht opnieuw
Blijft de melding? Neem dan contact op met jouw ICT-afdeling of ICT-partner.
Toepasbaar op: i-SENSYS / imageRUNNER / imageFORCE / imagePRESS / uniFLOW Online

Volg deze stappen:

  1. Start de printer opnieuw op
Blijft de melding? Neem dan contact op met jouw ICT-afdeling of ICT-partner.